pohanková kaše

Pohanková kaše s jablky

Sladké Snídaně

Pohanka je opomíjená obilovina, přitom je velmi zdravá a přirozeně bezlepková. Kromě kvalitní bílkoviny obsahuje také řadu významných látek, například riboflavin (B2), niacin (B3), měď, hořčík, fosfor, zinek, mangan nebo rutin, který nám pomáhá vstřebávat vitamin C.

Pohanková kaše kromě toho, že je zdravá, mě také dokáže zasytit na celé dopoledne. Takže, jak na ni?

RECEPT

Ingredience

  • 1 hrnek pohanky
  • 1,5 hrnku vody nebo rostlinného mléka
  • špetka soli
  • jablko
  • trochu másla
  • skořice
  • rozinky
  • oříšky
  • ořechové máslo, med/čekankový sirup/…
pohanková kaše pohanka

Pohanku důkladně propláchneme a vysypeme do osoleného vroucího mléka nebo vody. Dobře promícháme a vaříme na mírném plameni do změknutí (cca 15 – 20 min). Podle potřeby přidáme mléko či vodu. Zatímco se vaří pohanka si připravíme jablko. Na pánvičce si rozpustíme trošku másla a na mírném plameni osmažíme jablko pokrájené na slabší plátky. Ke konci je posypeme skořicí.

Až je pohanka uvařená, rozmixujeme ji za použití tyčového mixéru. Tak to mám nejradši, ale určitě ji můžete nechat v původním stavu. Přidáme rozinky případně jiné sušené plody, zamícháme a servírujeme na talíř. Navrch pokládáme kousky jablka, posypeme oříšky a případně sladidlem. Já mám nejradši čekankový sirup z DM.

Dobré chutnání!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply